Beter scoren in Google door zoekmachine optimalisatie (SEO)

Google en Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Tegenwoordig is het behalen van de eerste pagina van Google met jouw website een grote uitdaging. Door de constante verandering van zoekmachines als Google blijft Zoekmachine optimalisatie (SEO –Search Engine Optimization) ook constant in ontwikkeling. Ervaring en kennis van de ontwikkelingen op gebied van zoekmachine optimalisatie is tegenwoordig een pré voor een goed scorende website of webshop.

Zoekmachine optimalisatie is een combinatie van onder andere optimalisatie van websitetechniek, linkbuildingen en content optimalisatie. Daarom is het van belang om een partner te kiezen met technische en inhoudelijke expertise.

Jij wilt toch ook het maximale halen uit je website en zo hoog mogelijk in Google scoren?

Hieronder staat een overzicht van onze SEO diensten. Daarna vertellen we nog wat meer over wat zoekmachine optimalisatie (SEO) inhoudt.

Wist je dat…

Websites opgeleverd door Delicious Media, gevestigd in Apeldoorn, zijn allemaal zo technisch opgebouwd dat google de hoogste mogelijk score geeft. Dit resulteert in een aanzienlijk hogere ranking in Google. Zeker altijd in de top met ons SEO Abonnement

Inclusief bij al onze pakketten

Instellen Google Analytics

Aanmaken Google Search Console

Google Mijn Bedrijf

Google Maps vermelding

Technische optimalisatie

Instellen SEO Metainstellingen homepage

Technisch SEO rapport voor en na optimalisatie

Live SEO dashboard

Technische optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO) begint bij de basis, namelijk het technisch aspect. Dit kan je vergelijken met de fundering van je woning die de stevigheid en stabiliteit van de volledige woning zal bepalen, zo ook voor je website.

Optimalisatie van de website is erg belangrijk voor een goede gebruikerservaring. Een goed en snel werkende website zorgt voor een prettigere web ervaring. Dit resulteert in langere bezoektijden en lagere bounce percentages. Google vindt een snel en goed werkende website erg belangrijk. Zo zal een goed geoptimaliseerde website hoger in de zoekresultaten verschijnen. Het is dus voor zowel de gebruiker als google van belang dat de technische SEO in orde is.

Om hoog te scoren in Google is het technische aspect van cruciaal belang.

De technische optimalisatie begint bij de functionele en technische analyse.  Hierbij wordt de structurele opbouw van de website vastgelegd. Hierbij is de kwaliteit van de code van groot belang. Zoekmachines kijken onder andere (er zijn er veel meer) naar volgende zaken:

  • Is de site responsive oftewel geoptimaliseerd voor mobiele toestellen?
  • Is de snelheid van de website geoptimaliseerd?
  • Bevat de website alle cruciale files zoals robot.txt en sitemap.xml, en worden deze correct geconfigureerd?
  • Zijn je CSS/JS bestanden geoptimaliseerd?

Ben je benieuwd hoe jouw website nu scoort? Neem contact op en wij sturen gratis en vrijblijvend een technisch rapport van jouw website. 

Liever zelf jouw website analyseren? Dat kan op GTmetrix.

Naast een technisch geoptimaliseerde website is een goede host van groot belang voor een goede score. Bekijk onze hosting pakketten. Wil je vandaag nog overstappen naar razendsnelle managed cloud hosting? Neem dan contact met ons op!

Content optimalisatie

Content optimalisatie (onderdeel van SEO of zoekmachine optimalisatie) gaat het (zoals de naam als zegt) om de; ‘content’ oftewel de inhoud van de website. Dit gaat voornamelijk over de teksten en foto’s die worden weergegeven, maar ook over video’s, links naar andere websites en nog zo veel meer.

Bij SEO content optimalisatie gaat om het schrijven, opstellen en structureren van goede content. In de teksten worden ook relevante zoekwoorden verwerkt die voor google van belang zijn. Doordat de relevantie van een aantal belangrijke zoekwoorden wordt vergroot zal de autoriteit van jouw website stijgen. Dit resulteert erin dat Google haar algoritme, PageRank, een hogere kwaliteitsscore toekent aan je website.

Zo wordt er rekening gehouden met volgende zaken:

  • Bevatten de verschillende webpagina’s voldoende tekst?
  • Is de indeling van je tekst correct? (Bijvoorbeeld: wordt er gebruik gemaakt van koppen?)
  • Worden de gebruikte afbeeldingen correct benoemd?
  • Komt het onderwerp meermaals voor in de pagina (zowel in de gewone tekst als de titels en koppen) zonder teveel te gebruiken?
  • Geef je antwoord op potentiële vragen van je bezoeker

Google beoordeelt je website op kwaliteit van de inhoud.

Reputatie van je website en de kwaliteit van de bezoekers

Het belang van een goede reputatie

Zoekmachines zoals Google houden niet alleen rekening met de technische- en content- SEO maar kijkt ook naar de reputatie van je website of webshop en de kwaliteit van de bezoekers.

Het maakt Google niet uit hoeveel bezoekers je website aantrekt, maar de kwaliteit is wel belangrijk. Zo kijkt Google hoe lang je bezoekers op je website of webshop aanwezig zijn en het aantal bezochte pagina’s. Dus kwaliteit gaat boven kwantiteit!

Een goed scorende website!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is zoveel meer dan alleen een aantal woorden in een tekst voegen. Om jouw website of webshop goed te laten scoren zal er dus constant aan de SEO gewerkt moeten worden. Alle nieuwe content zal zowel technisch als inhoudelijk geoptimaliseerd moeten worden. Daarom is dus van belang een partner te kiezen met zowel technische als inhoudelijke kennis. 

Meer weten over de werking van Google? Kijk hier!

Ja, stuur mij
Meer informatie

  • Binnen 24 uur reactie

  • Overzicht functionaliteiten

  • Design mogelijkheden

  • Tarievenoverzicht

  • 100% Gratis en vrijblijvend

This post is also available in: Engels